czyli okazała lista wyrażeń, które zaciekawią nawet tych najbardziej niezaciekawionych

Kochana dziś przed nami zadanie aktorskie …

| Wow ! Brzmi wybornie | 

Będziemy bawić się głosem. Głosem i słowem.

Bo są takie słowa, które zapalają iskrę w oku każdego ucznia. Iskrę ciekawości. Słowa, które wybudzą najbadziej zaspanych, najbardziej znudzonych. Słowa, które po prostu chwytają człowieka za uszy.

Co to za słowa ?

Tzw. haczyki, dzięki którym twoje klasowe przemówienia nabiorą kusząco soczystego koloryty.

A oto …

 

Apetyczna lista moich klasowych haczyków

| skomponowana dla ciebie z nieprawdopodobną dbałością | : 

#Ciekawość level 1.

1) mam dla was taką zagadkę ………..np  jak jest różnica między tymi dwoma wyrażeniami 

2) PYTANIE za 156 punktów : ……………………..

3) PYTANIE za 100 milionów dolarów : ……………..

4) dziś jest wasz najcudowniejszy dzień w życiu, poznacie ………(stronę bierną)

5) słuchajcie jest sprawa …. kto wie na czym polega ….. wyrażenie WOULD RATHER ?

6) mamy pewien orzech do zgryzienia … podejmujecie rękawice ? …. mamy dziś rozkminić o co chodzi z tymi okresami warunkowymi … ktoś orientuje się w temacie ?

 

 

#Intryga level 2.

7) mam dla was złą wiadomość : dziś jest nasza ostani lekcji z ……… (rozprawką)

8) słyszeliście co się stało ? SAID IS DEAD … dlatego nauczymy się dziś  synonimów SAID (wyśmienite do wprowadzania wyrażeń reported speech)  

9) muszę się wam do czegoś przyznać …….. jak byłam waszym wieku nie rozumiałam transformacji nic a nic 

10) psst ! zdradzę wam pewien sekret ….. nie mówcie tego nikomu ale ……inwersja ma wyjątki !

11) ktokolwiek widział, ktokolwiek wie …. zaginęło część zadania, pomożecie mi ją odnaleźć ? … she ….. asked a very personal question.  czego tu brakuje ?

12) czy macie ochotę dziś na coś super-hiper-astronomicznie  smakowitego ? wyśmienicie bo dziś w naszym klasowym menu mamy ….. palce-lizać transformację. mniam … ślinka cieknie

#Ekscytacja level 3.

13) singing „ I’m so excited that I can’t hide it „ …. że właśnie dziś mamy wszystkie czasy przeszłe !!!

14) 3..2..1. światła gasną, kurtyna w górę. główny bohater wychodzi na scenę a jest nim …. (werble – uderzam szybko dłońmi o ławkę) … list formalny, brawa dla niego !

15) słuchajcie rewelacja !!! yupie yeah !! sprawidziłam wasze prace i …….. znalazłam w nich superhiper smakowite błędy ! poprawimy je wspólnie ? 

16) dziś będziemy mieć gościa specjalnego …. zawita do nas punkt 17.00. nie powiem kto to bo to niespodzianka, you will see 🙂 (o 17.00) ooo już nadchodzi nasz gość, mam ogromną przyjemność przedstawić wam ….. taarrram !   wyrażenie WISH … znacie się ? 

17) | przy zgaszonym świetle | to będzie historia z życia wzięta. historia mrożąca krew w żyłach. ci którzy nie mają mocnych nerwów radzę opuścić salę. gotowi ? możecie trzymać się za ręce 🙂 … była sobie raz wyrażenie „to be” które zakochało się w pewnym czasowniku, który poznało w trzeciej kolumnie ….. (historia jak powstała strona bierna) 

18) (tzw odwrócenie kota ogonem ) dlaczego nie warto uczyć się …. inwersji ? żeby odpowiedzieć na takie pytanie trzeba znać jej zasady i konstrukcję, dlatego choć przewrotne pytanie wyśmienite na powtórkę 

Jak to stosować ?

Jak widzisz chodzi o te początki, pomysły po kropkach to tylko przykłady żebyś miała czym się zainspirować.

Jeśli chodzi o mnie, ja je stosuje przede wszystkim, żeby podrasować mdły smak gramatycznych potraw ale ty stosuj je do czego tylko będziesz chciała.

Baw się nimi do woli.   

Jest jedno ale. Musisz stosować co róż to nowe. Używane cały czas te same tracą swoją moc uwodzenia.

A jeśli chciałabyś jeszcze bardziej podkręcić moc tych wyrażeń baw się swoją intonacją wypowiadając je.

 

Mów szeptem, akcentuj słowo klucz danego wyrażenia, zagraj to aktorsko. 

Scena należy do ciebie !

Owacyjnie rozbrajającej zabawy.   

Kasia

P.S. Dbając o mega skuteczność twego działania (z uporem maniaka) przypominam : zapisanie w kalendarzu/notatniku/zeszycie/wherever dokładnego kroku działania pt. „Co i kiedy zastosuje w swojej klasie” podnosi szansę, że to zrobisz o 42% ! To prawie połowa, wiec warto włożyć swój wysiłek w zapisanie swoich next steps.

Działaj Kochana ! I koniecznie dawaj znać (np. w komentarzu) jak ci idzie.

Ciekawość mnie zżera, który z moich patentów zasmakuje ci najbardziej 🙂

A jak uznasz tę praktykę za godną uwagi podziel się nią z kimś komu wiesz, że się przyda. Będę nieziemsko ci za to wdzięczna.